חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חופשה משפחתית בסופיה בולגריה

חופשה משפחתית בסופיה בולגריה עם ילדים

בולגריה, היא אחד מיעדי החופשה המתויירים ביותר בשנים האחרונות, בזכות מגוון הנופים והחופים שהיא מציעה. 

תוכלו למצוא בה שמורות טבע, רכסי הרים משובצים באגמים, יערות הנמתחים על פני קילומטרים רבים, מצוקים, דרכים הרריות ומפותלות לנופים עוצרי נשימה, נחלים  ונהרות שוצפים, מפלים ועוד. 

ניתן לעשות בטבע מסלולי טיולים המותאמים לכל המשפחה בדרגות קושי שונות או טרקים מאתגרים וטיול תרמילאים.  

ניתן כמובן למצוא מגוון חופשות של בטן גב לאורך חופי הים במלונות בדרגות שונות ובמחירים שווים לכל נפש. 

בולגריה מציעה ערים עתיקות עם ארכיטקטורה אירופאית קלאסית לצד מודרניזציה או כפרים קטנים שקפאו בזמן ואפילו תוכלו למצוא בה יעדים נהדרים לסקי בחופשת החורף שלכם. 

הבולגרים הם אנשים נחמדים ומסבירי פנים, שעל אף שרובם אינם מדברים אנגלית, ישמחו לתקשר אתכם בעזרת העיניים, החיוך ותנועות הידיים וינסו לעזור לכם. בבולגריה תוכלו ליהנות ממועדונים שישמיעו לכם מוסיקה בלקנית מסורתית לצד מוזיקה מודרנית ומרקידה.

מה שהופך את בולגריה ליעד אידיאלי לחופשה טמון בעובדה שהיא יעד זול משכנותיה באירופה, אך היא בהחלט לא פחות יפה ומציעה שילוב של טבע מגוון וערים. 

המטבח הבולגרי ידוע כמטבח המציע שפע של מאפים חלומיים, תבשילים, ומרקים ובנוסף יתרונה העצום הוא שמזג האוויר בה יציב וחמים יותר משאר יעדי אירופה שזוכים למשקעים רבים בחודשי הקיץ שיכולים לשבש את החופשה.

סופיה, עיר הבירה של בולגריה מתאימה לחופשה לכל הגילאים, במיוחד לחופשה משפחתית עם ילדים. עיר יפה מאוד המשלבת בין הישן לחדש ובה תוכלו למצוא שווקים, פסלים ומבנים מרשימים ועתיקים, שרידי העיר שהשתמרו מהתקופה הקומוניסטית. 

כנסיות, גלריות, מוזיאונים, מרכזי תרבות ואפילו בית כנסת עתיק. אבל במקביל לכל זה, סופיה של היום היא עיר מודרנית המושכת אליה צעירים, יש בה שלל ברים, מסעדות, מועדונים וחיי לילה תוססים.

נסקור את כל המקומות שאסור לכם לפספס בעת ביקורכם בחופשה המשפחתית בסופיה, בולגריה, האטרקציות העיקריות לילדים, היכן כדאי לבקר עם הילדים ואיזה פעילויות לעשות עם הילדים.

טיול משפחתי בסופיה

טיול משפחתי בסופיה חייב להתחיל בסיור רגלי בעיר, בין יתר המבנים המרשימים בעיר, הבולט ביניהם הוא משכן הפרלמנט והרשות המחוקקת בבולגריה National Assembly of Bulgaria ( בכתובת: Narodno Sabranie Square, 1169).

פסלה המרשים ביותר של סופיה – הוא Monument to the Deity All-Holy Sofia בהשראת אלת החוכמה היוונית המיתולוגית, אתינה,הנישא לגובה 24 מטרים.

הפסל של סופיה ניצב במרכז רחבת הסובלנות מול בניין הפרלמנט קרוב לתחנת המטרו סדריקה. הפסל הוצב בשנת 2000 במקום פסל של לנין שהוסר בשנת 1990.

ליד תחנת המטרו סדריקה, ישנו מוזיאון המומלץ לביקור National Archeological Museum, מוזיאון הארכיאולוגיה החושף שרידים ועתיקות מהתקופה הרומית.

המוזיאון ממוקם בתוך מסגד לשעבר וממשיך לאורך הרחובות התת-קרקעיים שנחשפו בכניסה לתחנת המטרו שבמרכז העיר, כאשר חפרו את הרכבת התחתית.

המוזיאון פתוח בכל יום מעשר בבוקר לשש בערב. (כתובת המוזיאון: Bul. Kniaz Aleksandar Dondukov )המוזיאון ממוקם מול החלפת משמר הנשיא המומלץ אף הוא לצפייה הנעשה כל יום בשבוע, בכל שעה עגולה לקול חצוצרות ותופים.

מבנה נוסף, שלא כדאי להחמיץ, הוא National Art Gallery‬, מוזיאון הגלריה הלאומית לאומנות הממוקם בארמון המלכותי לשעבר שנבנה בשנת 1873,המראה המלכותי של הארמון מרשים, התצוגה מתחילה בעבודותיהם של גדולי אמניה,

המוזיאון סוקר את התפתחות הציור הבולגרי ומציג יצירות מתקופות שונות ועד ימינו. מעבר לאומנות המוצגת, באולמות מתקיימים גם קונצרטים .

 כתובת: i, ploshtad "Knyaz Aleksandar I" 1, 1000

מבנה נוסף הבולט ביופיו, קתדרלת אלכסנדר נבסקי (Alexander Nevsky Cathedral) על שמו של המצביא אלכסנדר נבסקי היא אחד מהמבנים המרשימים ומסמלי העיר בסופיה, בירת בולגריה.

ביקור בטבע הסובב את העיר סופיה

סופיה מרושתת בתחבורה ציבורית יעילה ונוחה  באמצעותה ניתן אף להגיע לאתרי טבע סמוכים לעיר, כגון הפארק הלאומי השוכן בפאתי העיר סופיה ברכס הרי ויטושה. השמורה מתאימה מאוד לטיול משפחתי וגם ילדים ימצאו עניין בנופים ובמסלולי ההליכה.

ניתן לעשות מספר טיולים רגליים בשמורה המיוערת.  חלק מהמסלולים קשים יותר ולא בהכרח מתאימים לילדים או לאנשים שאינם מטיבי לכת לכן מומלץ לבחור במסלול המותאם למשפחות. 

מסלולי ההליכה עוברים ביער, על גשרוני עץ, בין פלגי מים, חורשות ונופים משובבי נפש. אחד מהמראות המרשימים הוא נהר האבנים. האופן בו מסודרים הסלעים נדמה כנהר.

אם אתם מבקרים בשמורה בהר ויטושה בתקופה החמימה, החל מהאביב בה מפשירים השלגים, ניתן לבקר גם באחד ממסלולי ההליכה  המובילים אל אגם קטן ואל מפל Boyana Waterfall (בכתובת  Boyana Lake, Sofia ) המפל והאגם ממוקמים בפארק בויאנה, באחד ממסלולי ההליכה הפרוסים בפארק. 

שימו לב שיש מספר מסלולים האחד קל ומותאם למשפחות עם ילדים, מסלול בדרגת קושי בינונית היורד בדרך סלעית, האורך כשעתיים והאחר מסלול קשה יותר של מספר שעות ומותאם למטיבי לכת ולמי שמתורגל במסלולים ארוכים. בכל מקרה מומלץ להתייעץ לפני ולבדוק האם המסלול מתאים לרמת הכושר שלכם ושל ילדיכם.

Cherni Vrah (בתרגום לעברית "שחור שיא ") היא פסגת הר ויטושה המתנשאת לגובה 2290 מ ', העליה אל הפסגה היא מפסגה אחרת שנקראת ALEKO,  אליה ניתן להגיע באוטובוס מסופיה הנוסע בפיתולי הכביש אל ההר או לעלות ברכבל. 

 ניתן לעשות מסלול הליכה המוביל לפסגת הר ויטושה וניתן רק לעלות ברכבל לתצפית על מנת ליהנות מהנוף .

העלייה ברכבל היא חוויתית עבור מבוגרים וילדים, היא נעשית בקרוניות של עד שישה אנשים או ברכבל זוגי ( הרכבל פתוח בסופי שבוע בימי שבת וראשון בלבד והרכבל האחרון מסתיים בשעה 17:30 ובכל מקרה מומלץ לברר אם הרכבל פתוח בטרם ההגעה ).

הפסגה צופה על כל סופיה השוכנת לרגליה ועל סביבתה ויש בה גם מסעדה וקפיטריה במידה ותרצו לשלב טיול רגלי באחד מהמסלולים וארוחת צהריים. מומלץ לקחת אתכם למסלולי ההליכה גם ביגוד חם, מזון קל או חטיפים לדרך ושתיה. בחורף האתר משמש כאתר סקי.

קניון סופיה רינג למרגלות הר ויטושה-קרטינג מכוניות מירוץ ואטרקציות שאסור לפספס בסופיה

אם לא אכלתם צהריים בפסגה, במרחק דקות ספורות בנסיעה מהרכבל, למרגלות ההר, תמצאו את קניון סופיה רינג, Sofia Ring Mall, המציע שלל מסעדות ואפשרויות למזון מהיר, מקום להמרת מטבע, חנויות שונות,משחקים לילדים, מכוניות מתנגשות, תערוכות שונות ועוד.

בקניון סופיה רינג, ניתן לעשות גם קארטינג מירוץ מכוניות מהירות למבוגרים ולילדים , המחיר זול כמו יתר האטרקציות בבולגריה. 

הקרטינג נמצא בקומה M בין קומה 1 ל-2, בתחילת המירוץ מקבלים קסדה, הסבר קצר והוראות בטיחות. בסיום יש דירוג על המסך עם התוצאה ומקומכם במירוץ. הממתינים יכולים לרכוש מזון ושתיה ולהתרווח על כורסאות במתחם.

גן חיות (Sofia Zoo) – (בכתובת ul. "Chavdar Mutafov" 37-11, 1700 Loven, Sofia) גן החיות  בסופיה שוכן במקום פסטורלי ומעניק הצצה לבעלי החיים השוכנים בו,

הגן רחב ידיים עם אקווריום,עופות דורסים אריות וטיגריסים. המקום מציע חוויה לכל המשפחה ובמיוחד לילדים, הגן מציע שלל פעילויות חוויתיות ולימודיות אודות בעלי החיים.

עוד אטרקציה היא הגנים בורישובה גרדינה (Borisova Gradina)  שם ממוקם גם  מתחם ההרפתקאות Kokolandia (בכתובת ul. "Nezabravka" 1, 1113 Borisova Gradina, Sofia) מתחם פעילויות אתגרי לכל הגילאים הממוקם ביער, המיועד לגילאי חמש ועד לבני שמונה עשרה ומעלה.

ניתן לטפס במסלול חבלים, לגלוש באומגה בין העצים, לעלות על קירות טיפוס, המקום מציע מסלולי מכשולים ועוד מגוון רחב של פעילויות אתגריות.

אחרי שהילדים סיימו להשתולל במתחם ההרפתקאות האתגרי, תוכלו להמשיך וליהנות בגנים בבורישובה גרדינה,

הילדים יכולים לרכב על סוסים, לעלות על מתקנים, ליהנות מרכיבה על אופניים ועוד. בגנים גם שוכן אגם אריאנה (Ariana) תוכלו לשכור סירה וליהנות משייט בנוף הפסטורלי. בחורף, ניתן לעשות החלקה על הקרח על האגם הקפוא.

אטרקציה נוספת לילדים ,מתחם משחקי ילדים Park Boby & Kelly או בשמו הקודם (Palavnitsi kids complex) (בכתובת Mladost 3, Sofia). 

מתחם המיועד לילדים, הכולל ג'ונגל מלאכותי, סימולטורים המדמים טיסה ונהיגה, טרמפולינות, שייט בנהר מלאכותי, הופעות והצגות תיאטרון לילדים ומשחקים כגון בית רדוף רוחות. 

ומה יכול להיות מהנה יותר לסיום חופשה בסופיה מפארק מים, בריכות ומגלשות  Vazrazhdane Aqua Park (בכתובת: 1303 Zona B-5, Sofia).

שאלות ותשובות בנוגע לחופשה משפחתית בסופיה בולגריה

בהחלט כן.  יש את אטרקציות מגוונות במיוחד לילדים, ויש קניונים זולים, טיולי טבע, סיורים מיוחדים, גן חיות ועוד.

ישנן שלל אטרקציות לילדים בסופיה, העיר מציעה מתחמי הרפתקאות ומשחקים לילדים, רכיבה על סוסים, קרטינג מרוץ מכוניות, ביקור במוזיאונים, גן חיות, מסלולי טיול בטבע, עלייה ברכבל לפסגה לתצפית על העיר,פארק מים חוויתי, קניונים, מסעדות, ניתן לשכור אופניים ולסייר בגנים ובעיר, לעשות

סופיה היא יעד אידיאלי לטיול עם ילדים בחודשי הקיץ, הסתיו והאביב כאשר מזג האוויר חמים ונעים ואפשר לטייל כמשפחה ברחובות העיר ללא בעיה של גשם או שלג.

לא, אין אפשרות להכניס ילדים מתחת לגיל 18 לחדרי הקזינו במלונות בסופיה או בבולגריה בכלל.

לא אין חוף ים, תצטרכו לנסוע לבורגאס או ורנה. אפשר לשכור רכב, לקחת הסעה או תחבורה ציבורית.

סופיה, בירת בולגריה, היא עיר עתיקה ומלאת תרבות עם הרבה מה להציע למשפחות עם ילדים. הנה כמה אטרקציות ואתרי תיירות מומלצים:

  • פארק ויטושה: פארק לאומי יפהפה הממוקם ממש מחוץ לעיר. בפארק ישנם מסלולי הליכה, רכיבה על אופניים, סקי וסנובורד בחורף.
  • פארק קוקולנדיה: פארק שעשועים מודרני עם מגוון מתקנים לכל הגילאים.
  • מוזיאון האשליות של סופיה: מוזיאון מעניין המציע מגוון תצוגות ואינטראקציות המאתגרות את חוש הראייה.
  • גן החיות של סופיה: גן חיות גדול עם מגוון רחב של בעלי חיים מכל העולם.
  • אגם אריאנה: אגם יפהפה עם פארק ירוק ומטופח. ניתן לשכור סירות, לטייל בפארק או סתם להירגע על הדשא.

בנוסף לאטרקציות הללו, ישנן בסופיה גם מספר פעילויות מיוחדות למשפחות עם ילדים, כגון:

  • סיורים מודרכים לילדים: ישנם מספר חברות המציעות סיורים מודרכים לילדים בעיר, המתאימים לגילאים שונים.
  • חוגי אמנות ויצירה: ישנם מספר מרכזים המציעים חוגי אמנות ויצירה לילדים, בהם הם יכולים ללמוד מיומנויות חדשות וליהנות מהיצירתיות שלהם.
  • משחקיות: ישנן מספר משחקיות בסופיה בהן הילדים יכולים לשחק ולבלות עם חבריהם.

עם כל כך הרבה מה לעשות וללמוד, חופשה משפחתית בסופיה יכולה להיות חוויה בלתי נשכחת לכל הגילאים.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבולגריה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על סופיה, בולגריה!

דילוג לתוכן