חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סופיה בולגריה למטייל הישראלי

סופיה בולגריה הפכה ליעד פופולארי בקרב תיירים רבים ברחבי העולם ובמיוחד על הישראלים.
סופיה (Sofia), בירת בולגריה היא אחד המדינות המסקרנות והמעניינות שיש. ניתן למצוא בה קתדרלות וכנסיות, שווקי אוכל עשירים ותוססים, אטרקציות מהנות לכל המשפחה, חיי לילה עשירים ועוד.
אז אם אתם מחפשים מקום מהנה וכיפי שכולל פארקים, אטרקציות, מוזיאונים, שווקים, חיי לילה, מסעדות, פאבים, ברים ועוד אתם חייבים להגיע לסופיה (Sofia).

אטרקציות למטיילים בסופיה (Sofia)

בסופיה (Sofia) תמצאו מגוון אטרקציות כיפיות ומהנות שיכניסו לכם פלפל לטיול ויעשו את החופשה שלכם ליותר מהנה וכיפית. בין האטרקציות השונות שמציעה בולגריה לתיירים תוכלו למצוא את האטרקציות הבאות:

מוזיאון הארכיאולוגיה הלאומי (National Archaeological Museum)-
מוזיאון הארכיאולוגיה הלאומי, הוא מוזיאון עתיק והיסטורי. חזית המוזיאון הייתה בעבר חלק מהמסגד מתקופת האימפריה העותמאנית. המוזיאון כולל עתיקות אבן אשר מקיפות אותו וכן כולל מיצגים ופריטים שונים מהתקופות ההם שלטו אז בעיר. המוזיאון שוכן ב- Saborna וניתן להגיע אליו בתחבורה ציבורית או פרטית.

שוק מקורה ושוק הנשים-
אם אתם חובבי שווקים, כדאי לכם להגיע לשוק המקורה ושוק הנשים אשר נמצאים ממערב למסגד. בקומת הביניים תמצאו מגוון מאכלים ומאפים טעימים תוצרת בולגריה. בקומת הקרקע תוכלו ליהנות ממגוון בגדי יד שנייה וכן ממסעדה עם מאכלים בולגריים טיפוסיים. בשוק הנשים (Zehnski Pazar), אשר שוכן 3 רחובות ממערב לבית הכנסת שוק גדול ומרכזי עם מגוון נרחב של מאכלים, בגדים ועוד. בשוק זה היו בעבר נשים מוכרות אך היום הוא שוק רגיל.

המוזיאון ההיסטורי של סופיה-
במוזיאון ההיסטורי של סופיה אשר שוכן ממזרח למסגד, תוכלו לראות פריטים עתיקים והיסטוריים כמו תעודת ההוקרה למלך בוריס השלישי אשר חתומה בידי יו"ר קק"ל מנחם אוסישקין ועוד דברים נוספים. כמו כן, במצפון לבניין ישנם מים מינרליים חמים אשר המקומיים במקום נוהגים לשתות אותם וכן למלא את הבקבוקים שלהם.

סקי ומעניינות חמים-
אם אתם חובבי סקי ומעניינות חמים, אתם חייבים להגיע למרכזי הסקי באזור. באזור קיימים 2 אתרי סקי אשר מתאימים לבינוניים ומתקדמים. במקום תמצאו מסלולים שונים וכן מסלול ארוך משלושה קילומטרים. עונת הסקי היא בחודשים דצמבר עד אפריל, לכן חשוב להגיע בתקופה. בנוסף לכך, תוכלו להגיע לבתי מרחץ עתיקים והיסטוריים בסופיה וכן ליהנות משירותי ספא במקום.

בית הכנסת הספרדי- בית הכנסת הספרדי הוא אחד המבנים העתיקים וההיסטוריים בסופיה בולגריה והשלישי בגודלו באירופה. הוא נמצא בצידו השני של מבנה השוק המקורה והוא אחד מבתי הכנסת המרשימים ביותר במקום. בית כנסת זה נבנה בתחילת המאה ה-20 והוא כולל עיטורים יפים, מיוחדים ועשירים שלא ניתן למצוא במקומות אחרים.

מדרחוב ויטושה-
מדרחוב ויטושה אשר שוכן בדרום תחנת סרדיקה, עמוס במסעדות, פאבים, ברים וחנויות שונות. תוכלו למצוא בקצה הרחב בפינת פטריארך, חנות משפחתית אשר עובדת בתוך מרתף של בית, כך שהקניות בה נעשות דרך התכופפות אל החלון שנמצא בגובה המדרכה. מדרחוב ויטושה, הוא אחד המקומות הססגוניים והמיוחדים של סופיה, ויש בו אווירת חופש וכיפיות.

קתדרלת אלכסנדר נבסקי-
הקתדרלה, היא אחד האתרים ההיסטוריים והעתיקים ביותר בסופיה. כנסייה זאת נבנתה בראשית המאה ה-20 בסגנון ניאו ביזנטי. ברחבה לפני הכנסייה תוכלו ליהנות משוק פשפשים חמוד ובדרך לקדתרלה תוכלו לראות מבנים שונים ומרשימים מהתקופה ההיסטורית ההיא כמו: התיאטרון הלאומי, הפרלמנט ועוד מבנים אחרים.

כיפת סנט ג'ורג (Rotunda of St. George)
מבנה עתיק והיסטורי בסופיה. המבנה הינו מעוגל ונסתר בחצר פנימית עוד מהמאה ה-4 לספירה. הוא בנוי מלבנים אדומות ובמקור היה מקדש פגאני. כיפת סנט ג'ורג מייצגת את ההיסטוריה המרתקת של העיר וניתן למצוא בו שכבות פרסקו מתקופה ההיא לפני הספירה. המבנה ממקום ב – Nedelya.

עוד קצת על סופיה בולגריה

מזג האוויר בסופיה בולגריה

אם אתם  מתכננים טיול לסופיה בולגריה בתקופה הקרובה, כדאי שתבדקו את מזג האוויר במקום. האקלים בסופיה בולגריה הוא חורפי לרוב עם אפשרות לגשם כולל בקיץ.
לכן התקופה הטובה לבקר בסופיה בולגריה, היא בחודשים מאי עד ספטמבר. בתקופה זאת מזג האוויר נעים מאוד וכולל שמש רבה במהלך שעות היום עם טמפרטורה של 25 מעלות.

טיסות לסופיה בולגריה

הטיסות לסופיה בולגריה הינם במחירים זולים ביותר ופועלות בקו ת"א סופיה מדי יום. אורך הטיסה לסופיה בולגריה הינה שעתיים ו-45 דקות. הטיסות היוצאות מישראל מגיעות לנמל התעופה הבינלאומי בסופיה ומטיסות כמדי שנה כ-7 מיליון נוסעים. כמו כן, ניתן להגיע באמצעות חברות ישירות לסופיה כמו חברת בולגריה איר המקומית או לבחור טיסת לואו קוסט של וייזר אייר.

קניות בסופיה בולגריה

אם אתם חובבי קניות מושבעים תוכלו למצוא בסופיה בולגריה, כמה קניונים במרכז העיר עם מגוון מותגים שונים. המחירים נוחים עד מאוד כך שניתן לצאת עם שלל רב. כך למשל תוכלו לעשות קניות במדרחוב ויטושה ולהסתובב בעיר וליהנות מהאווירה ברחובות ואף לאכול משהו במסעדה.

שאלות נפוצות על סופיה בולגריה

כדאי להגיע לסופיה בולגריה בחודשים מאי עד ספטמבר, אז התקופה נעימה יותר והטמפרטורות נוחות ואין גשמים.

המטבע שמשתמשים בו בסופיה בולגריה הוא מטבע BGN שהינו שווה ל-2 שקלים. לכן יש להכפיל את כל המחירים ב-2 ₪.

מומלץ ביותר להשכיר רכב ולראות אזורים שונים שללא רכב לא תוכלו להגיע, ואם אתם מגיעים לטיול כחבורה או משפחה עם הרבה נפשות רצוי ואף מומלץ, כמו כן המחירים נוחים ולא יקרים.

התחבורה הציבורית בבולגריה נגישה ונוחה עד מאוד, כך שניתן להגיע איתה בקלות ממקום למקום ללא כל בעיה. אך אם אתם מתכננים להגיע לאזורים שקטים ומחוץ לעיר, עדיף לכם להשכיר רכב במחירים ולהגיע בקלות רבה למקומות שונים שלתחבורה ציבורית קשה להגיע אליהם.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבולגריה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על סופיה, בולגריה!

דילוג לתוכן