חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדות כשרות בסופיה

רשימת מסעדות כשרות בסופיה, בולגריה לתייר הדתי המסורתי - אוכל כשר בסופיה? יש מסעדות מומלצות עם כשרות למהדרין בהשגחת בית חב"ד סופיה. כל הפירוט!

בולגריה היא אחד היעדים האהובים והפופולריים ביותר לחופשה ישראלית במזרח אירופה.
זהו יעד אטרקטיבי במיוחד אליו מגיעים עבור טיולי שורשים, חופשות משפחות, טיולים רומנטיים, טיולי חברים, נסיעות עסקיות ועוד.
סופיה, עיר הבירה של בולגריה, היא עיר שהביקור בה במהלך החופשה הוא בגדר חובה. זוהי עיר תוססת, צבעונית, ססגונית ומלאה באטרקציות, שבה כל אחד יכול למצוא בדיוק את מה שהוא מחפש.

בולגריה לתייר הדתי והמסורתי

באופן טבעי, חלק מהתיירים הישראלים אשר מגיעים אל סופיה הם תיירים המקפידים על שמירת המצוות וחוקי היהדות. תיירים רבים מעדיפים להקפיד גם בחו"ל על כללי הכשרות והדת: החל מתיירים חרדים לגמרי, ועד תיירים חילוניים בעלי זיקה למסורת. כשם שבישראל עצמה יש מגוון עצום של זרמים בעלי זיקה ליהדות – כך הדבר גם בקרב התיירים הישראלים המבקרים בחו"ל.

כידוע, בולגריה הייתה בעברה מדינה בעלת קהילה יהודית ענקית. יהדות בולגריה המפוארת התגוררה גם בסופיה, בין יתר הערים, והפעילה שם בתי כנסת, בתי עסק יהודיים ומסעדות שונות. אולם, היום מהקהילה היהודית הבולגרית המפוארת נותר מעט מאוד. בניגוד לערים אחרות בעולם כמו ברוקלין בארה"ב, בבולגריה לא נותרה קהילה יהודית מספיק גדולה שתוכל להפעיל עסקים מרובים. נכון להיום, פועלות שתי מסעדות כשרות בסופיה. התיירים שומרי הכשרות, מישראל ומכל רחבי העולם, נוטים להעדיף לסעוד בהן.

מסעדת ירושלים – מסעדת וקוסוב (נסגרה בשנת 2021)

מסעדת ירושלים היא מסעדה כשרה בסופיה, פופולרית ומומלצת במיוחד. כשמחפשים מסעדה כשרה בסופיה, אין כל אפשרות שלא לשמוע על מסעדה זו. המסעדה, המוכרת בשם מסעדת ירושלים, פועלת באופן רשמי תחת השם מסעדת וקוסוב (Vkusove) – מסעדת טעם, או מסעדת טעמים, בתרגום לעברית.

מסעדת ירושלים היא מסעדה בשרית, כשרה למהדרין בהשגחת בית חב"ד סופיה, ומציע כמובן גם אפשרויות נוספות לצמחונים. ניתן לאכול במקום בשרים, דגים, מנות פסטה, מרקים ועוד. המנות הן מנות ישראליות בעיקרן, וניתן לאכול כאן גם חומוס עם פיתה חמה וטרייה. בימי שבת המסעדה מתאימה את עצמה אל סעודות השבת. ניתן לאכול בה את סעודת ערב שבת, סעודת שבת וגם סעודה שלישית, על פי הזמנה מראש. בעלי המקום והעובדים דוברי עברית רהוטה, מה שמקל מאוד על ההתנהלות מולם עבור מי שאינו שולט בשפה האנגלית על בוריה. גם התפריט כתוב בשפה העברית.

המסעדה ממוקמת במיקום מרכזי ביותר בעיר, וקשה למצוא סביבה חניה. עם זאת, הדבר מקל על ההגעה אליה ברגל ביום שבת. במהלך ימות השבוע, ניתן להגיע אליה גם באמצעות המטרו – המסעדה צמודה לתחנת סרדיקה. היא מעוצבת באופן מוקפד ומרשים במיוחד, ופועלת מתוך בניין גדול ומרשים. מחירי המסעדה סבירים ונוחים יחסית, אולם יש לקחת בחשבון שהם מעט יקרים מהממוצע לסופיה – בשל ההשגחה והשמירה על הכשרות. עם זאת, לא מדובר על מסעדה הגובה מחירים של מסעדת גורמה או יוקרה.

כתובת המסעדה: Knyaginya Maria Luiza Blvd 2 Metro Serdica, Sofia.

מסעדת King David – מסעדת בית חב"ד (ניתן גם להזמין טייקאוויי)

כמו בתי חב"ד רבים ברחבי העולם, גם בית חב"ד סופיה מגיש אוכל. המקום מקיים מדי שבת סעודות שבת על פי כל כללי המסורת, אליהן ניתן להירשם מראש ולהגיע. בימות השבוע ניתן לאכול כאן מנות ישראליות מוכרות ושונות. האוכל המוצע כאן הוא אוכל בשרי ופרווה בעיקרו. לא ניתן להזמין מנות חלביות.

על פי דירוג המטיילים, בית חב"ד מציע אוכל ברמה שאיננה משתווה למסעדת ירושלים. הדבר הגיוני, בסופו של דבר: בית חב"ד איננו מסעדה, ואיננו מתפרנס מהסעדה. עם זאת, רבים בוחרים להגיע לבית חב"ד ולסעוד מכמה סיבות עיקריות. ראשית, מחירי האוכל בבית חב"ד הם נמוכים יותר ממחירי המנות של מסעדת ירושלים, כמובן. מלבד זאת, בבית חב"ד ניתן לקבל יחס אישי ומיוחד, כמו בכל בתי החב"ד בעולם המיועדים לסייע לישראלים וליהודים. בית חב"ד הוא מוסד אהוב וידוע בקרב הישראלים בכל רחבי העולם – וההגעה אליו מהווה מעין הגעה אל ישראל הקטנה.

כתובת בית חב"ד: Stara Planina st. 38 panaet volov, Sofia.

מסעדות ללא תעודת כשרות

קיימת אפשרות סעודה נוספת בסופיה, שאיננה מתאימה לכל קהל שומרי הכשרות. בסופיה פועלות מסעדות שאינן כשרות בעיקרון ואינן מקפידות על כללי הכשרות, אולם בשל טבען הן עשויות להיות מספקות עבור חלק מהישראלים בחו"ל. מסעדות צמחוניות, למשל, שאינן מכניסות שום מוצר בשרי אל תחומי המסעדה. מסעדות טבעוניות עשויות להתאים לחלק גדול יותר מקהל שומרי הכשרות, מאחר ומרבית כללי הכשרות נוגעים למוצרי חלב ובשר – שאינם נכנסים אל כותלי המסעדה.

עבור תיירים המקפידים על כשרות מהדרין, ככל הנראה לא מסעדות מסוג זה לא ייחשבו כמסעדות שניתן לאכול בהן. עם זאת, עבור תיירים מסורתיים, בעלי זיקה לדת או כיפה סרוגה, מסעדות אלה בהחלט עשויות להוות פתרון טעים, זמין ונוח. בדרך זו, ניתן גם לאכול מאכלים מקומיים יותר, שאינם ישראליים במהותם – אלמנט שיכול להיות ערך מוסף משמעותי במהלך הטיול.

דוגמא למסעדה מסוג זה היא למשל המסעדה הטבעונית Soul Kitchen, הממוקמת ברחוב Kokiche 13. מסעדה פופולרית זו איננה יקרה במיוחד, והיא מציעה למבקרים בה מגוון רחב של מנות מעוצבות, טעימות ומעוררות תיאבון במיוחד. המסעדה זכתה לביקורות משבחות במיוחד, והיא אהובה ופופולרית על ידי המקומיים והתיירים. מסעדה נוספת היא מסעדת Posta, בנמצאת ברחוב Ekzarh Yosif St 36. מסעדה זו מגישה מנות מבושלות, טעימות ופשוטות יותר, במחירים נוחים במיוחד ומשתלמים לכל כיס. המנות כולן מבוססות על המטבח האירופאי הקלאסי, דבר שמסעדות כשרות בחו"ל לרוב אינן מסוגלות להציע לסועדיהן. גם מסעדה זו זכתה לביקורות נלהבות, ורבים הם המבקרים בה.

שאלות נפוצות בנוגע למסעדות ואוכל כשר בסופיה

מסעדת ירושלים – הנקראת בפי המקומיים מסעדת וקוסוב, היא מסעדה הפועלת עם תעודת כשרות רשמית. המסעדה נמצאת תחת ההשגחה של בית חב"ד המקומי, ובעלת כשרות מהדרין. מלבד מסעדה זו, לא קיימת עוד מסעדה בעלת תעודת כשרות מסודרות – אם כי ניתן לאכול אוכל כשר בבית חב"ד עצמו.

בהחלט כן. ברחבי בולגריה פועלות כמה וכמה מסעדות כשרות. ניתן לבצע חיפוש אחריהן במהלך הטיול, עם ההגעה ליעד. מאחר ויש ערים רבות בבולגריה, לא ניתן לפרט את כולן, ומומלץ לחפש לפי עיר.

המסעדות הכשרות בסופיה מסעדת King David ומסעדת ירושלים – מסעדת וקוסוב מתמחות באוכל ישראלי ובמטבח המקומי שלנו.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבולגריה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על סופיה, בולגריה!

דילוג לתוכן