חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיור מודרך בעיר סופיה

סיור מודרך בעיר סופיה

לגלות את האתרים המרהיבים של בירת בולגריה

בשנים האחרונות בולגריה הופכת ליעד מבוקש בקרב מטיילים ישראלים רבים שמגיעים לגלות את יופייה הטבעי, האטרקציות המדהימות והמחירים האטרקטיביים של המדינה הירוקה. למרות שהעיר סופיה מתהדרת באפשרויות בילוי מופלאות, ישראלים רבים בוחרים לדלג על ביקור בעיר ולצאת ישר לאתרי הטבע המקיפים אותה.

נכון, העיר סופיה לא מתגאה באינספור אתרים ואטרקציות והיא לא תוססת כמו ערי הבירה של מערב אירופה, אבל היא ללא ספק מקום ששווה לחקור. גם אם תכננתם להתמקד בטבע היפהפה של מדינת הבלקן, הקדישו לפחות חצי יום לעיר הבירה הקסומה, בו תוכלו לצאת לסיור בין אתריה המדהימים של העיר, ששוכנת בתוך נופים של גבעות מוריקות, מבצרים עתיקים ונוף עירוני מודרני.

אז בואו נגלה על סיור מודרך בן ארבע שעות בעיר היפה סופיה, שיסכם לכם בצורה מושלמת את חוויית הביקור בבירת המדינה הבלקנית:

לגלות את ההיסטוריה הדתית של העיר:

הסיור המרתק בעיר הקסומה מתחיל באחד האתרים הצנועים של העיר, כנסיית בויאנה (Boyana Church), שממוקמת בפסטורליות בפאתי העיר, בין יערות ירוקים שנמצאים למרגלות הר ויטושה לשכונות פסטורליות מלאות בתושבים אדיבים. 

למרות גודלה הקטן של הכנסייה האורתודוקסית, משמעותה ההיסטורית והאמנותית נותנות לה מקום של כבוד ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו.

כמו שרומא לא נבנתה ביום אחד, כך גם הכנסייה המרשימה, שנבנתה בשלושה שלבים במשך קרוב ל-900 שנה, מהמאה ה-10 ועד המאה ה-19. המבנה המזרחי של הכנסייה הוא החלק העתיק ביותר, ואילו החלק העליון של הכנסייה נוסף לה באמצע המאה ה-19.

אם במבט מבחוץ עדיין לא תבינו על מה כל העניין, חכו שתיכנסו פנימה, אל חללי הכנסייה הפנימיים, שם תגלו קירות מעוטרים בציורי קיר שנשתמרו בצורה יוצאת דופן במשך מאות שנים. בין ציורי הקיר תמצאו סצנות תנכיות מרהיבות לצד דיוקנים של בני משפחת המלוכה הבולגריים. 

למרות גודלה הקומפקטי, כנסיית בויאנה מספקת תובנות חשובות לגבי התפתחות האמנות הנוצרית של ימי הביניים, והיא מהווה שער כניסה מושלם לביקור בעיר ההיסטורית.

קתדרלת אלכסנדר נבסקי (Alexander Nevsky Cathedral, Sofia)- סמלה של העיר סופיה:

התחנה הבאה במסע שלכם בעיר ההיסטורית ייקח אתכם אל קתדרלת אלכסנדר נבסקי, סמלה האייקוני של העיר סופיה. אם אתם עדיין לא יודעים על איזו קתדרלה מדובר, מספיק שתכתבו בגוגל את המילה בולגריה, וכבר תזכו לעשרות תמונות של כיפות הכנסייה הזהובות והתכולות. 

הקתדרלה המפוארת, שבנויה בסגנון אדריכלי ניאו- ביזנטי, לא רק משמשת כמקום לתפילה ופולחן, אלא גם ניצבת במרכזה של העיר כאנדרטה היסטורית ונקודת ציון תרבותית.

בנייתה של הקתדרלה החלה בשנת בסוף המאה ה-19, כשזו נבנתה כמחווה לחיילים הרוסים שאיבדו את חייהם במהלך מלחמת רוסיה-טורקיה בשנים 1877-1878, מלחמה שהובילה לשחרורה של בולגריה מהשלטון העות'מאני. הקתדרלה היפה קרויה על שמו של אלכסנדר נבסקי, נסיך וקדוש רוסי מהמאה ה-13 שזכה למעמד אגדי בשל ניצחונותיו הצבאיים.

בנייתה של הכנסייה החלה בשנת 1882 והושלמה רק בשנת 1912. בתהליך הבנייה השתתפו אלפי פועלים בולגרים, רוסים ואסטונים, שיצרו יחד מבנה עוצר נשימה.

כבר כשתתקרבו לקתדרלה המרשימה לא תוכלו שלא לשים לב לפאר ולמוגזמות שניכרת לעין. הקתדרלה מתהדרת בכיפות וקשתות רבות, כשהכיפה הראשית מצופה זהב טהור ומתנשאת לגובה של 45 מטרים. הקתדרלה העצומה מיועדת להכיל עד 10,000 מתפללים, מה שהופך אותה לאחת הקתדרלות האורתודוקסיות הגדולות בעולם.

בתוך הכנסייה תמצאו חללי פנים עצומים שמכילים ציורי קיר מרהיבים ועבודות פסיפס מורכבות. אל תפספסו את קיר ה-"איקונוסטאזיס", המחיצה שמפרידה בין חלל הכנסייה המרכזי לבין אזור הקודש האינטימי, קיר שמעוטר ב-82 סצנות דתיות צבעוניות ומיוחדות.

קסמה של הכנסייה הרוסית (Russian Church)

לצדה של הקתדרלה המקסימה תמצאו את הכנסייה הרוסית סנט ניקולאס (Church of St. Nicholas the Miracle-Maker), כנסייה קטנה אך מקסימה, שמאופיינת בכיפות בצל זהובות שמושכות את עיני המבקרים ממרחקים. הכנסייה הייחודית מאפשרת למבקריה להעריך את יופייה של האדריכלות הרוסית, לצד הנאה משלוות הכנסייה ומגן הוורדים היפהפה שבחצר המתחם.

עדות לאבולוציה התרבותית של סופיה 

לאחר שתסיימו את מכסת הכנסיות בהן אפשר לבקר, תעברו מסיור דתי לסיור תרבותי, ותגיעו לתיאטרון הלאומי איוון ואזוב (Ivan Vazov National Theatre).

התיאטרון היפהפה מציג בצורה מרהיבה את יופייה של הארכיטקטורה הניאו- קלאסית, והוא משקף את ההשפעה המערב אירופאית על העיר סופיה. התיאטרון הקסום ממוקם לצדו של גן העיר, הגן הציבורי העתיק והמרכזי בעיר, ותוכלו למצוא בו מקומיים ותיירים כאחד, שנהנים משלווה קסומה ביום קיצי נעים.

אם עד עכשיו הרגשתם בעברה של העיר, כאן תוכלו להרגיש את האווירה העירונית התוססת של מרכזה. 

Sofia Half-Day Tour
כיפות הבצל של הכנסייה הרוסית
Sofia Half-Day Tour
תיאטרון ואזוב- הכי אירופאי של סופיה..

בחזרה אל העבר:

לאחר שתקבלו הצצה להווה השוקק של העיר, תחזרו בחזרה במכונת הזמן אל עברה ההיסטורי של העיר, הפעם רחוק עוד יותר, לתקופת השלטון הרומי. המדריך המקצועי שלכם ייקח אתכם לביקור בשרידי כנסיית סנט ג'ורג' (Church of St. George), המבנה העתיק ביותר בעיר סופיה. 

הכנסייה הקסומה, שנבנתה מלבנים אדומות, נמצאת בליבה של העיר השוקקת, והיא מתמצתת את סיפורה של העיר שחיה תחת שלטון רומי, עות'מאני ובולגרי. אל תצפו לראות כנסייה מרשימה עם כיפות מתנשאות, כי מדובר למעשה בשרידים וחורבות, אך הסיפור ההיסטורי שלהם מרתק לא פחות משום אתר אחר בעיר.

את יום הסיור המרתק שלכם תסיימו בקרבת הכנסייה העתיקה, לצד מלון בלקן המפואר (Balkan Hotel), באזור תוסס במרכזה של העיר בו תוכלו ליהנות מסצנת בתי הקפה, המסעדות, או שתוכלו להמשיך ולגלות את העיר הקסומה.

Sofia Half-Day Tour
כנסיית סנט ג'ורג' ההיסטורית

אז למה לבחור דווקא בסיור הזה?

העיר סופיה, כמו ערי בירה אחרות בעולם, מציעה מגוון רחב של אתרים לחקור, ומגוון רחב של סיורים שיוצאים לגלות אותה. הסיור הזה, סיור בן 4 שעות בליבה של העיר, מציע הזדמנות פנטסטית לחקור את ציוני הדרך המרכזיים ביותר בסופיה, והוא מאזן בצורה מושלמת בין היסטוריה, תרבות וחיים עירוניים. הסיור מושלם עבור מי שזמנו בעיר הבירה קצר, אך רוצה ללמוד על ההיסטוריה של מדינת הבלקן לצד ביקור באתריה החשובים.

מידע חשוב:

משך הסיור הינו 4 שעות

הסיור הינו סיור מודרך באנגלית (ניתן לבחור שפות אחרות כמו רוסית, איטלקית, ספרדית או גרמנית).

הסיור זמין מספר פעמים ביום בשעות שונות. בעת הזמנת הסיור יש לבחור את שעת הסיור הרצויה ואת השפה בה תרצו הדרכה.

יש להזמין כרטיסים מראש

כרטיס הסיור כולל איסוף מהמלון\ מנקודה רצויה בעיר, מדריך מקצועי צמוד, הסעות ודמי כניסה לאתרים.

לסיכום, סיור ההיכרות של סופיה הוא נקודת הפתיחה המושלמת שלכם לטיול בעיר או במדינת הבלקן. מהכנסייה העתיקה דרך הקתדרלה האייקונית ועד לאתרי התרבות של מרכז העיר, הסיור מבטיח להציג בפניכם את המיטב שיש לעיר להציע למבקריה, תוך סיפורים מרתקים על ההיסטוריה של המדינה ועל ההתפתחות שעברה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבולגריה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על סופיה, בולגריה!

דילוג לתוכן