חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שבעת אגמי רילה

שבעת אגמי רילה (Seven Rila Lakes) הם המקום המושלם למי שמחפש טיולי טבע בבולגריה!
טרק מיוחד באגמי רילה שלא תמצאו בשום מדינה אחרת!
כל הפרטים על הרי הרילה בבולגריה למטייל הישראלי!

כשמחפשים באירופה טיול אגמי רילה הם לרוב אחת האפשרויות הראשונות שמוצעות.
טרק אגמי רילה בולגריה הוא טרק מקסים במיוחד, שעובר ברכס מדהים ומיוחד במינו, משובץ בריכות טורקיז מקסימות, שלג בעונה ופריחה בקיץ. כחלק מחופשה בבורגס, אחרי ביקור בסופיה או כטיול בפני עצמו, רכס הרי הרילה הוא מקום שבהחלט כדאי לבקר בו.

סיורים שיוצאים מהעיר סופיה אל אגמי רילה

המלצות למטיילים הישראלים על רילה

*רילה*
המסלול של 7 האגמים – מעבר לכל מה שנכתב והומלץ, מה שמשך את תשומת ליבי (או יותר נכון את תשומת לב הברכיים שלי) הוא שמנקודת ההתחלה של המסלול אם פונים ימינה השביל מרוצף אבן, ואם פונים שמאלה הוא לא מרוצף. מאחר והמסלול מעגלי אז בכל מקרה מתחילים בעליה ומסיימים בירידה אבל השאלה אם אתם מעדיפים את החלק המרוצף לעשות בירידה או בעליה (שיקולים של ברכיים / אם יורד גשם והמסלול רטוב / מה עדיף כשעייפים ופחות מרוכזים).

בדרך מרילה לסופיה – על כביש 82 בדרך שנוסעת לאורך אגם Iscar צמוד למסעדה בשם קן-החסידה (stork nest) יש השכרה של סירות פדלים לדיווש חביב באגם. 10 לבה לאדם.

הרי רילה

רכס הרי הרילה המקסימים נמצאים בדרום-מזרח בולגריה, קרוב יחסית לעיר הבירה סופיה. ההרים האלה מיוחדים מאוד, ושונים מכל הטבע שסובב אותם: זהו רכס הרים אלפיני, חריג מאוד לאזור מזרח אירופה. בתקופת הקרח האחרונה שעברה על כדור הארץ הרכס כוסה כולו בקרחונים עצומים. הקרחונים כמובן נמסו בינתיים, מה שיצר ברחבי רכס ההרים 120 בריכות טבעיות בצבעי טורקיז מהממים. הרכס הוא בערך בגובה הר החרמון שלנו, עם גובה ממוצע של 2,700 מטרים. הפסגה הגבוהה ביותר ברכס היא פסגת מוסאלה, שגובהה 2,925 מטרים, והיא הפסגה הגבוהה ביותר בכל הבלקן.

ההרים מושפעים מאוד מעונות השנה, ובכל חודש ניתן לראות בהם מראות אחרים ביותר. בחודשי החורף שלג כבד יורד במקום, ומכסה את הרכס כולו במרבד לבן. בחודשי האביב השלגים מתחילים להפשיר, אך עדיין ניתן להתרשם מהפסגות הצחורות שמקיפות והנוף הקסום. בקיץ העצים הרבים שגדלים במקום – בעיקר עצי אורן ואשוח – מתכסים בעלים ירוקים ורעננים, ובסתיו צבעי השלכת המקסימים גורמים להכל להיראות כמו גלויה.

ניתן לבקר בהרי הרילה לכל אורך השנה. עם זאת, חשוב לזכור: בחודשי החורף המקום מושלג מאוד, ושוררים בו תנאי מזג אוויר שאינם פשוטים. אפשר לצאת לטיול רגלי באזור בשלג, אבל אך ורק עם הציוד המתאים ואחרי ההתארגנות הנכונה. הטיול החורפי באזור הוא אתגרי, ויש להתייחס אליו ככזה. ביתר חודשי השנה ניתן לטייל במקום בקלות ובנינוחות, ללא כל התארגנות מיוחדת מראש.

להלן כרטיסים וסיורים מיוחדים באיזור אגמי רילה

 

טרק שבעת אגמי רילה

טרק שבעת אגמי רילה הוא אחד ממסלולי הטיול הפופולריים והאהובים ביותר בבולגריה. מדובר במסלול של יום אחד, העובר בין שבעה אגמים צפופים ומרשימים במיוחד. המסלול עובר גם בנקודות תצפית מרהיבות, אשר מאפשרות לתצפת על האגמים כולם או על הרכס עצמו. המסלול הוא בעיקרו לא מתיש במיוחד. קיימים בו חלקים מאתגרים יותר המתאימים למיטיבי לכת, למשל עליות תלולות ומפרכות, אולם אין הכרח לשלים אותן. ניתן לוותר על החלקים המאתגרים יותר – ובכך לוותר גם על התצפיות היפות – ולהתאים את הטיול לכל רמות הקושי. הטיול עצמו יכול לקחת 3-5 שעות בגרסתו המקוצרת, או יותר – תלוי איזה חלקים מהמסלול בוחרים לבצע.

ההגעה אל הטרק היא עניין בפני עצמו. ניתן להגיע אל תחילת המסלול בכמה אפשרויות שונות. אפשר, כמובן, להגיע באמצעות רכב. אפשרות אחרת היא להגיע אל תחילת המסלול דרך מסלול נוסף. קיימים מסלולים קצרים וקלים יותר, וכן מסלולים ארוכים ומרשימים. המסלול הקצר והמתון ביותר מתחיל בבקתת אגמי רילה. המסלולים הארוכים יותר מתחילים בבקתת פיונרסקה, בקתת ואדה ובקתת לובנה. המסלול הארוך והמפרך ביותר מתחיל מספארבה באניה.

מה עוד יש לעשות בהרי הרילה?

בהרי הרילה נמצא מנזר רילה, אחת האטרקציות הידועות והפופולריות ביותר בכל בולגריה. המנזר מושך אליו המוני תיירים מדי יום. המנזר הוותיק הזה הוקם בתחילת המאה העשירית, ועיצובו המקורי נשמר מאז ועד היום. בתחילה, המנזר שימש למקום התבודדות עבור הנזירים שחיו בו. הביקור במנזר מספק הצצה לחייהם הנוכחיים של הנזירים, אשר משמרים את המסורת הוותיקה של המקום.

בחודשי החורף פועלים מספר אתרי סקי ברחבי רכס הרי הרילה. האתר המפורסם והפופולרי מכולם הוא אתר בורובץ. זהו אתר הסקי השני בגודלו בבולגריה, והוא אהוב מאוד על גולשים מנוסים. מלבדו קיימים מספר אתרים קטנים ונוספים, המציעים חווית גלישה אינטימית יותר בנופים המקסימים של הרכס. מומלץ לבקר באתרי הסקי הקטנים הללו דווקא בחודשי הקיץ – מסלולי הסקי הופכים למסלולי טיול נפלאים במיוחד, עם נופים קסומים ואוויר נהדר.

אפשרויות לינה בהרי הרילה

קיימות אפשרויות לינה רבות בתוך רכס הרי הרילה. תיירים המגיעים לאזור לטיולים רגליים ולטרקים לרוב יעדיפו לישון בבקתות השונות הפזורות במקום. הבקתות הללו מציעות אירוח פשוט – אך נעים – לרוב באווירת עץ אותנטית וחמימה. ניתן לישון בחדרים משותפים, או לבקש חדר פרטי או זוגי. לרוב, השהות בבקתות תהיה משתלמת יותר כלכלית, ותתאים מאוד עבור מי שבעיקר מחפשים מקום להניח בו את הראש לפני היציאה ליום הטיול הבא.

אפשרות מפנקת יותר היא בחירה באחד המלונות הפועלים באזור. קיימים מלונות ספא, מלונות חמישה כוכבים ומלונות יוקרה הפועלים בתוך רכס הרי הרילה. אם בוחרים לישון בהם, אפשר לשלב בין חופשה של טבע, נופים ושלג לבין התפנקות של ממש. המלונות הללו מציעים בריכות שחייה (מחוממות בחודשים הקרירים), מרכזי ספא, ארוחות יוקרתיות וטובות ועוד.

תיירים רבים בוחרים לשלב בין שתי אפשרויות הלינה הללו. למשל, בעת הטיול הרגלי הנמשך כמה ימים, הם לנים בבקתות המטיילים הפשוטות והנוחות, אשר מספקות להם את כל צרכיהם במהלך הטיול. עם סיום הטיול, כאשר הגוף עייף ותשוש, הם מגיעים אל אחד מבתי המלון המפנקים של האזור ומתרגעים כמו שצריך. שירותי העיסוי, אמבט הזרמים והג'קוזי של המלון נראים מפתים אף יותר לאחר קילומטרים רבים של הליכה עם תיק על הגב.

Seven Rila Lakes
Seven Rila Lakes

שאלות נפוצות בנוגע להרי הרילה

יש הרבה מאוד. רכס ההרים הזה הוא גדול מאוד ורחב ידיים. טרק שבעת האגמים הוא הטרק המוכר ביותר, אבל הוא רחוק מאוד מלהיות המסלול היחידי. מומלץ לברר מראש איזה מסלולים מתאימים בדרגת הקושי שלהם אליכם, ולבחור עוד בארץ את המסלול המועדף עליכם.

בהחלט כן. המדרונות התלולים של רכס ההרים הזה מציע מגוון מסלולים אתגריים למטפסי הרים ולרוכבים על אופני הרים. חשוב לזכור כי מדובר במסלולים אתגריים, שבהחלט לא מתאימים לחובבנים. יש לבחור בקפידה את התאריך בו יוצאים לטיול, ולא להגיע בחודשי החורף הקרים לטיפוס.

המדרונות של הרי הרילה הם תלולים ומורכבים מאוד לטיפוס – אבל אין הכרח לטפס עליהם. מגוון רכבלים פועלים ברכס ההרים הזה. עבור מי שאיננו רגיל בטיפוס אתגרי, או שפשוט מעדיף להגיע לפסגה במהירות – אפשר לעלות על אחד מקרונות הרכבל ולהגיע למחוז חפצכם במהירות ובקלות. קרונות הרכבל מומלצים במיוחד למשפחות עם ילדים.

בהחלט כן. מדובר על איזור צפוני, הררי וגבוה עם משקעים רבים ולכן קר מאוד ורצוי להתלבש בהתאם.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבולגריה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על סופיה, בולגריה!

דילוג לתוכן